Gala Oameni pentru Oameni este un eveniment menit sa identifice cele mai bune idei de implicare sociala, cele mai de impact initiative, cele mai creative campanii, abordarile etice si transparente. Sunt valorizate donatii, sponsorizari, voluntariatul si activitatile de atragere de fonduri.
O seara in care competitivitatea se intalneste cu colegialitatea generata de un scop comun. Chiar daca in seara evenimentului numai unii pleaca acasa cu premii,
fiecare initiativa este valoroasa deoarece arata dorinta de a imbunatati ceva in jurul nostru.
Gala Oameni pentru Oameni a ajuns la a 6-a editie si este organizata in parteneriat de Asociatia pentru Relatii Comunitare si Camera de Comert Americana in Romania.
Suma totala a celor 118 proiecte inscrise in editia din 2009 a fost de 27 400 000 EURO fata de 11 000 000 EURO in cadrul editiei precedente.
1. Cea mai de impact interven
Gala Oameni pentru Oameni a ajuns la a 6-a editie si este organizata in parteneriat de Asociatia pentru Relatii Comunitare si Camera de Comert Americana in Romania.
Suma totala a celor 118 proiecte inscrise in editia din 2009 a fost de 27 400 000 EURO fata de 11 000 000 EURO in cadrul editiei precedente.
Cine a castigat anul acesta?
1. Cea mai de impact interven
tie in comunitate prin sponsorizare acordata de un IMM
Johnson Wax pentru campania de atragere de fonduri in cadrul programului United Way.
Angajatii pot opta intre posibilitatea de a dona lunar sau anual o suma, iar compania dubleza suma stransa de angajati sau ofera o suma mai mare. In campanie, Johnson Wax a derulat unul dintre cele mai importante eforturi de strangere de fonduri, contribuind cu fonduri de peste 58.000 euro.
2. Cea mai de impact interventie in comunitate prin sponsorizare acordata de o companie
Unicredit Tiriac pentru proiectul Cicloteque, derulat în parteneriat cu asociatia MaiMultVerde si cu sprijninul Universitatii Bucuresti. Este primul centru de închirieri de biciclete din Bucuresti, fiind deschis ca o
Johnson Wax pentru campania de atragere de fonduri in cadrul programului United Way.
Angajatii pot opta intre posibilitatea de a dona lunar sau anual o suma, iar compania dubleza suma stransa de angajati sau ofera o suma mai mare. In campanie, Johnson Wax a derulat unul dintre cele mai importante eforturi de strangere de fonduri, contribuind cu fonduri de peste 58.000 euro.
2. Cea mai de impact interventie in comunitate prin sponsorizare acordata de o companie
Unicredit Tiriac pentru proiectul Cicloteque, derulat în parteneriat cu asociatia MaiMultVerde si cu sprijninul Universitatii Bucuresti. Este primul centru de închirieri de biciclete din Bucuresti, fiind deschis ca o
alternativă de transport nonprofit si nonpoluant în Capitala. Centrul este amplasat la Facultatea de Drept (Bd. Mihail Kogălniceanu Nr. 36-46).
Din 1 august 2008, Cicloteque a pus la dispozitia doritorilor 100 de biciclete care puteau fi închiriate la tarife modice (reduse cu 50% pentru studenti si pensionari) si standuri de parcare amplasate la principalele centre universitare si la sedii ale UniCredit .
3. Premiu pentru Coerenta in Strategia de Implicare in Comunitate
6. Cel mai bun program comunitar
8. Cea mai buna campanie de atragere de fonduri
Habitat pentru Umanitate pentru campania “Din nou la adăpost”. Campania a adunat în total 884.053 EURO si a comunicat mesajul Habitat în domeniul răspunsului la dezastre la peste 1.380 companii. Organizatia a reusit sa mobilizeze de asemenea voluntari din partea companiilor, autoritati locale care au donat terenuri si resurse care au ajutat 110 familii.
9. Cea mai buna campanie de voluntariat public
Castigator: ”Un prieten pentru tine” al Fundaţiei „Pentru Voi".
„Un prieten pentru tine" aduce plusvaloare în viaţa tuturor persoanelor implicate. Viata a 35 persoane cu dizabilitati intelectuale s-a schimbat semnificativ: au descoperit lucruri noi, au cunoscut persoane noi, au câştigat un prieten, datorită căruia nevoia de a aparţine şi de a fi apreciat nu mai este atât de acută.
10. Donatorul individual al anului 2008
Dinu Patriciu pentru "Inventeaza-ti Viitorul!" , program national de burse private prin care Fundatia Dinu Patriciu acorda anual un numar de 5.000 de burse in valoare de 200 lei/luna elevilor de liceu si 500 de burse in valoare de 300 lei/luna studentilor, pe perioada unui an scolar.
Prin programul de burse tinerii cu risc crescut de abandon scolar sunt incurajati si sustinuti sa isi continue studiile. Astfel Fundatia contribuie la imbunatatirea sistemului educational din Romania, unde rata de parasire timpurie a sistemului educational este de aproximativ 19%, doar 82% dintre adolescentii cu varsta intre 15-16 ani sunt inscrisi in licee sau scoli profesionale - cel mai coborat procent din Europa si doar 25% din elevii din mediul rural merg la liceu.
11. Contributie individuala remarcabila prin implicare intr-un program de mobilizare de resurse:
Elena Dinu pentru campania “Oamenii Deltei”. Delta Dunarii nu este - subiect iremediabil banalizat - afectata doar de poluare, ci si de uitare. Doamna Dinu a mobilizat 5 fotografi si a pornit in Delta Dunarii pentru a realiza apoi o expozitie de fotografie cu vanzare si din banii stransi sa poata amenaja scoala din Letea. A mobilizat profesionisti, firme sip e oamenii din Letea si a reusit acolo unde multe alte demersuri de acelasi fel esueaza.
12. Premii Speciale
Mihaela Radulescu pentru contributia ca ambasador United Way.
Mihaela a fost aleasa ca Ambasador al United Way pentru ca "energia, entuziasmul si pasiunea cu care s-a dedicat acestui proiect va ajuta fundatia foarte mult" (Radu Florescu, presedinte United Way Romania). Mihaela Radulescu a participat activ la numeroase evenimente publice in care potentialul ei de imagine a fost folosit ca promovare a unor cauze sociale si a imaginii United Way. A participat la Conferinta Internationala United Way din lume, unde a reprezentat Romania.
Cristiana Ionescu - SOS Satele Copiilor - pentru cel mai bun fundraiser.
Cu doar 32.000 EUR cheltuiti, dna. Cristiana Ionescu, fundraiser si specialist relatii publice, a adus copiilor, tinerilor si familiilor din proiectele SOS Satele Copiilor (peste 15.000) fonduri in valoare de 206.000 EUR, prin abordarea companiilor din Romania. A reusit nu doar sa stranga acesti bani, ci si sustinatori (prieteni) ai copiilor nostri, implicati in viata de zi cu zi.
14. Participarea media in promovarea proiectelor de implicare sociala, atragere de resurse si voluntariat
Din 1 august 2008, Cicloteque a pus la dispozitia doritorilor 100 de biciclete care puteau fi închiriate la tarife modice (reduse cu 50% pentru studenti si pensionari) si standuri de parcare amplasate la principalele centre universitare si la sedii ale UniCredit .
3. Premiu pentru Coerenta in Strategia de Implicare in Comunitate
Petrom. Juriul a citit proiecte in care c
ompania care va castiga acest premiu a fost nominalizata pentru actiuni foarte diverse de implicare in comunitate- de la proiecte vaste de impadurire pana la finantarea unor strategii de dezvoltare locala in zone rurale din tara. Multe resurse, domenii diferite si actiuni extrem de corelte si coerente din punct de vedere a strategiei folosite. Castigatorul acestui premiu a demonstrat ca ca o abordare coerenta maximizeaza impactul implicarii sociale la nivelul companiei si comunitatii.
Pentru a promova acest exemplu de buna practica Juriul a decis sa acorde
un premiu pentru coerenta in strategia de implicare in comunitate catre Petrom.
4. Cel mai bun program de voluntariat corporatist
Pentru a promova acest exemplu de buna practica Juriul a decis sa acorde
un premiu pentru coerenta in strategia de implicare in comunitate catre Petrom.
4. Cel mai bun program de voluntariat corporatist
Genpact - Genpact Volunteers - peste 100 de angajati Genpact sunt voluntari, contribuind cu timp, efort si experienta si oferind in total un numar de 380 de ore de voluntariat. Programul de voluntariat in cadrul companiei Genpact este un program complex, care integreaza tipuri diferite de activitati de voluntariat, de la activitati calificate si specializate, la activitati fizice si de socializare. Compania a lansat un portal intern, adresat angajatilor sai, numit Genpact Volunteers Portal.
5. Cel mai bun program de cause related marketing/cause promotion marketing
5. Cel mai bun program de cause related marketing/cause promotion marketing
Procter and Gamble pentru Campania „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri", care s-a derulat
în perioada 1 iulie-30 septembrie 2008, a avut drept scop creşterea numărului de copii operaţi, prin depistarea precoce a malformaţiilor cardiace congenitale şi prin efectuarea intervenţiilor la momentul optim. Acest lucru s-a realizat printr-o campanie de informare a părinţilor, a medicilor de familie şi a specialiştilor, precum şi prin dotarea unei a doua săli de operaţii la Târgu-Mureş.
6. Cel mai bun program comunitar
Realitatea – Romania prinde Radacini
In 2008, impreuna cu UNICEF, au construit o campanie in care au oferit spatiul de emisie si resursele pentru strangerea de fonduri. Intr-o luna s-au strans peste 550.000 EUR, din care a fost acordat pana in septembrie ajutor de urgenta si rechizite pentru 4516 copii. In paralel a fost pregatita plantarea din octombrie. RNP Romsilva a indetificat zonele pentru impadurire si impreuna cu parteneri precum MaiMultVerde sau Petrom au fost mobilizati 2000 de voluntari.
7. Premiu Special: Microsoft
In 2008, impreuna cu UNICEF, au construit o campanie in care au oferit spatiul de emisie si resursele pentru strangerea de fonduri. Intr-o luna s-au strans peste 550.000 EUR, din care a fost acordat pana in septembrie ajutor de urgenta si rechizite pentru 4516 copii. In paralel a fost pregatita plantarea din octombrie. RNP Romsilva a indetificat zonele pentru impadurire si impreuna cu parteneri precum MaiMultVerde sau Petrom au fost mobilizati 2000 de voluntari.
7. Premiu Special: Microsoft
Grantul oferit de compania Microsoft prin Programul Microsoft Unlimited Potential a permis deschiderea a 34 de centre comunitare (ecentre) in zone rurale în vederea formării şi dezvoltării abilităţilor de tehnologia informaţiei, abilităţi care sunt esenţiale pentru integrarea sau reintegrarea pe piaţa forţei de muncă. Pe parcursul anului 2008, în cele 34 de ecentre din ţară, 2198 persoane au participat la cursuri şi au obţinut o diplomă.
8. Cea mai buna campanie de atragere de fonduri
Habitat pentru Umanitate pentru campania “Din nou la adăpost”. Campania a adunat în total 884.053 EURO si a comunicat mesajul Habitat în domeniul răspunsului la dezastre la peste 1.380 companii. Organizatia a reusit sa mobilizeze de asemenea voluntari din partea companiilor, autoritati locale care au donat terenuri si resurse care au ajutat 110 familii.
9. Cea mai buna campanie de voluntariat public
Castigator: ”Un prieten pentru tine” al Fundaţiei „Pentru Voi".
„Un prieten pentru tine" aduce plusvaloare în viaţa tuturor persoanelor implicate. Viata a 35 persoane cu dizabilitati intelectuale s-a schimbat semnificativ: au descoperit lucruri noi, au cunoscut persoane noi, au câştigat un prieten, datorită căruia nevoia de a aparţine şi de a fi apreciat nu mai este atât de acută.
10. Donatorul individual al anului 2008
Dinu Patriciu pentru "Inventeaza-ti Viitorul!" , program national de burse private prin care Fundatia Dinu Patriciu acorda anual un numar de 5.000 de burse in valoare de 200 lei/luna elevilor de liceu si 500 de burse in valoare de 300 lei/luna studentilor, pe perioada unui an scolar.
Prin programul de burse tinerii cu risc crescut de abandon scolar sunt incurajati si sustinuti sa isi continue studiile. Astfel Fundatia contribuie la imbunatatirea sistemului educational din Romania, unde rata de parasire timpurie a sistemului educational este de aproximativ 19%, doar 82% dintre adolescentii cu varsta intre 15-16 ani sunt inscrisi in licee sau scoli profesionale - cel mai coborat procent din Europa si doar 25% din elevii din mediul rural merg la liceu.
11. Contributie individuala remarcabila prin implicare intr-un program de mobilizare de resurse:
Elena Dinu pentru campania “Oamenii Deltei”. Delta Dunarii nu este - subiect iremediabil banalizat - afectata doar de poluare, ci si de uitare. Doamna Dinu a mobilizat 5 fotografi si a pornit in Delta Dunarii pentru a realiza apoi o expozitie de fotografie cu vanzare si din banii stransi sa poata amenaja scoala din Letea. A mobilizat profesionisti, firme sip e oamenii din Letea si a reusit acolo unde multe alte demersuri de acelasi fel esueaza.
12. Premii Speciale
Mihaela Radulescu pentru contributia ca ambasador United Way.
Mihaela a fost aleasa ca Ambasador al United Way pentru ca "energia, entuziasmul si pasiunea cu care s-a dedicat acestui proiect va ajuta fundatia foarte mult" (Radu Florescu, presedinte United Way Romania). Mihaela Radulescu a participat activ la numeroase evenimente publice in care potentialul ei de imagine a fost folosit ca promovare a unor cauze sociale si a imaginii United Way. A participat la Conferinta Internationala United Way din lume, unde a reprezentat Romania.
Cristiana Ionescu - SOS Satele Copiilor - pentru cel mai bun fundraiser.
Cu doar 32.000 EUR cheltuiti, dna. Cristiana Ionescu, fundraiser si specialist relatii publice, a adus copiilor, tinerilor si familiilor din proiectele SOS Satele Copiilor (peste 15.000) fonduri in valoare de 206.000 EUR, prin abordarea companiilor din Romania. A reusit nu doar sa stranga acesti bani, ci si sustinatori (prieteni) ai copiilor nostri, implicati in viata de zi cu zi.
14. Participarea media in promovarea proiectelor de implicare sociala, atragere de resurse si voluntariat
Fundatia Mereu Aproape – Teledon
Prin proiectele sale, Fundatia Mereu Aproape incearca sa imbunatateasca conditiile copiilor aflati in suferinta prin imbunatatirea conditiilor din mediul sanitar, prin promovarea de activitati ce pot salva vieti si prin sponsorizarea unor activitati de protectie a copilului si de promovare a drepturilor sale. A fost stransa prin campania initiata de Fundatie cu ajutorul vedetelor trustului Intact si a teledonului suma de 642.140 Euro care a permis dotarea cu aparatura medicala de ultima generatie a unuia din cele mai mari spitale pentru copii Marie Curie.
Prin proiectele sale, Fundatia Mereu Aproape incearca sa imbunatateasca conditiile copiilor aflati in suferinta prin imbunatatirea conditiilor din mediul sanitar, prin promovarea de activitati ce pot salva vieti si prin sponsorizarea unor activitati de protectie a copilului si de promovare a drepturilor sale. A fost stransa prin campania initiata de Fundatie cu ajutorul vedetelor trustului Intact si a teledonului suma de 642.140 Euro care a permis dotarea cu aparatura medicala de ultima generatie a unuia din cele mai mari spitale pentru copii Marie Curie.